Om Nordskogen barnehage

Fakta om barnehagen:  Aldersgruppe: 1-6 år
Avdelinger: Nordlys 3-6 år og Solstråle 1-3 år, med til sammen 30 plasser.
Oppholdstid: Heldagsplasser  Åpningstid: 07.00 - 16.30

Søknad:

Eier: Privat, foreldreeiet, samvirkeforetak

Barnehagens visjon er: -ditt NATURlige valg!

Barnehagen ligger skjermet fra vei og nær naturen. Vi er mye ute og utforsker områdene rundt oss med stor interesse. Vi har nær tilgang til fjæra, fjellet, skogen, akebakke og Selnesstien. Vi har laget oss to flotte lekeområder i skogen; Eventyrskogen med grillhytte og ulike tauleker i trærne og gapahuken med traktordekkhuske og klatrenett. Overkommelige turmål for de minste og mer utfordrende turer for de største gjør at alle får oppleve gleden av å gå på tur.
I tillegg til å gå på tur, boltrer vi oss mye på vårt store uteområde. I tillegg til sykkelsti, hytter, sjørøverskute, sandkasse og egen liten grønnsakhage. Ei flott grillhytte til bruk i all slags vær har vi også stor glede av.
Barnehagen fikk nytt bygg i 2021. Da flyttet barn over i nytt bygg og ansatte fikk mer plass og bedre fasiliteter i det gamle bygget. Til frokost og lunsj serveres hjemmebakst og ungene får frukt hver dag. I tillegg lager vi varm mat med barna hver torsdag.

Vi jobber med, og ut fra følgende mål: "Nordskogen skal jobbe for et godt leke- og læringsmiljø med fokus på den autoritative voksne".

Ettersom vi har bare hele plasser finner barna de samme lekekompisene hver dag. Dette skaper et trygt og godt miljø som gjenspeiler seg i barna og deres lek.

Vi vektlegger arbeid med sosial kompetanse, språkstimulering, kosthold og naturen i nærmiljøet, og ønsker at barna skal få utvikle sin utforsker- og skaperglede hos oss. Dette forsøker vi ivaretatt gjennom et dyktig og engasjert personale.

Vi ønsker at det skal være et naturlig valg for deg å velge vår barnehage .

Henvendelse
Styrer/daglig leder Therese Olsen
Epost   kontor@nordskogen.no
Tlf.    76 12 65 50